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Giusy Pirrotta

A Disruption in Linear Thinking

Slide projector show with synchronized sound 20'59'', loop, size variable, 2011
Installation view at Crypt Gallery London and at Lethaby Gallery London

L’installazione comprende due proiezioni di diapositive in loop che interagiscono con la luce proveniente da altri due proiettori di diapositive. Il focus del lavoro è relativo all’aspetto evanescente dell’immagine proiettata in quanto luce in relazione all’aspetto transitorio della vita.
Le immagino sono 160 frame estratti da 7 film nei quali i protagonisti attraversano crisi esistenziali o si interrogano sulla volontà di interrompere la propria esistenza. La selezione di immagini è accompagnata da un editing sincronizzato delle diverse colonne sonore. Alle due proiezioni di immagini sono sovrapposte due proiezioni di luce in forma e consistenza diversa emesse da due proiettori di diapositive che modificano e interagiscono l’ esperienza dello spettatore, rompendo il limite della proiezione e sottolineando l’effimeralità e il temporaneo aspetto dell’immagine proiettata come sorgente di luce dipendente dall’attrezzatura usata.

Film usati
Taste of cherry (1997) Abbas Kiarostamy; 21 grams (2003) Alejandro Gonzalez Inarritu; Interiors (1978) Woody Allen;
Le diable probablement (1077) Robert Bresson Mishima: Life in four Chapters (1985) Paul Scharader; Virgin Suicides (1999) Sofia Coppola; Nostalgia (1983) Andrei Tarkovsky

The installation features a dual slide projection show of looping images affected by two still light beams coming from another two slide projectors. The focus of the work is the relationship between the evanescent aspect related to images projected and the transient aspect of life, throughout a selection of 160 still frames from 7 films whose theme is strictly connected with human being's existential crisis and the transitory aspect of life. The selection was made in order to recreate a new story where even the soundtracks of each film were edited and synchronized with the images in loop. The slide show comprises two projections of light coming from other equipment, which has different consistence and shape, this light affects the fruition of the image itself as well as the viewer experience, pointing on the impermanent and momentary aspect of the moving image projected and its strict relation to the equipment used.

Film used:
Taste of cherry (1997) Abbas Kiarostamy; 21 grams (2003) Alejandro Gonzalez Inarritu; Interiors (1978) Woody Allen;
Le Diable Probablement(1977) Robert Bresson Mishima: Life in four chapters (1985)Paul Schrader; Virgin suicides (1999) Sofia Coppola; Nostalgia (1983) Andrei Tarkovsky.